söndag, april 22, 2007

Anti

Igår satt jag ett par timmar på ett fik och löste världsproblem med en gammal kompis. Precis när jag skulle gå hittade jag Vänsterpartiet i Storstockholms tidning inför första maj.

Fyra sidor med gnäll om regeringen, väldigt få rader om vad man själv vill åstadkomma. Även med mina mest objektiva glasögon kan jag inte förstå hur denna tidning skulle lyckas locka en enda ny väljare.

Allt, i stort sett utan undantag, är anti. Det finns inte många positiva aspekter av världen i denna tidning. Tillexempel finns en annons för en demonstration mot fascismen, med nedanstående upplyftande bild.
Givetvis missar man målet om man inte har rätt problemformulering, men det finns olika sätt att kommunicera sin världsbild. I den aspekten tror jag att sveriges vänster går mot ett misslyckande.



1 kommentar:

Anonym sa...

Det finns en bättre tidning att läsa på sin fritid. Den heter - hör och häpna - ANTI. www.tidningen-anti.se