torsdag, maj 14, 2009

Dagens ris

Går till... Järnvägscafét i Karlstad. Klockan sex i morse klev jag in på järnvägsstationen i Karlstad. Min segdragna förkylning vill inte ge med sig, och jag var mer snorig än vad som kan anses lämpligt. Alltså går jag fram till kiosken och frågar om jag möjligtvis skulle kunna få en servett. Kvinnan i kassan svara följande

Kvinna i kassan: Har du köpt något?
Jag: Nej inte nu.
Kvinna i kassan: Är du förkyld?
Jag: Ja
Kvinna i kassan: Då får man ta med egna näsdukar, vi bedriver inte en utskänkningsverksamhet här.

Till sist fick jag ändå min servett. Den kostade henne ungefär 0,2 kronor, samt en kund som från och med idag tänker vägra att handla på Järnvägscafét.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom in på denna blogg av slump (hade googlat), kan bara säga såhär, du är inte den enda dem har varit otrevliga mot.