måndag, juli 02, 2007

Beredskapsschlagers på balkongen

De flesta andra bloggposter om Gustav Andersson, landstingsråd för centerpartiet i Stockholm, handlar om denna artikel på DN-debatt.

Ikväll har jag dock haft Gustav på middag och sett andra sidor av denna mångfacetterade person. Förutom en givande diskussion om fördelar med ett grundtrygghetssystem, har jag även bjudits på många komplimanger samt vackert sjungna beredskapschlagers från krigets 40-tal. Sug på denna poetiska godbit - som Gustav med största allvar hävdar är förebild för Öresundsbron;

"När det ljusnar på andra sidan sundet, om det dröjer min Jens - nå än sen, ska vi hoppas och tro på en kärlekens bro, närsom lyktorna tändas igen."

1 kommentar:

Gustav Andersson sa...

Hej Marie,

Ja djäklar vad trevligt vi hade. Mer sådant.

Nu har jag i alla fall startat blogg. Tror kanske att mitt inlägg om biobränsle som räddning och inte som hot för de hungrande kan vara av intresse.

Vi ses,

/Gustav