måndag, juli 16, 2007

Mot Italien

I natt åker jag med det förträffliga flygbolaget Ryan Air (nej, jag har inte fått betalt för att skriva så...) till Rom. Där tänkte vi, alltså jag, Berit, Annie och Frank, uppehålla oss en dag för att se på alla snygga saker man byggde för mycket länge sedan.

Resplanen säger sedan att vi ska åka tåg till Florens, för att kolla in ännu mer snygga saker de byggde för länge sedan. Därifrån tänker vi ta oss vidare med bil, för att hitta ett berömt torn som lutar, vackra vingårdar, snygga italienare och urtjusiga landskap i Toscana. Resan avslutas med en dags sol och bad i Rimini.

Märk väl att detta är planen. Med dessa människor som resesällskap kan allt hända. Frank har till exempel under en tidigare resa hamnat på sjukhus efter en olycka med ... håll i er nu... en luftmadrass. Jag har lyckats med konststycket att hänga upp en husbil på en betongsugga och Berit har fått allergiska reaktioner av en tonfisk.

Det ska bli obeskrivligt skönt att lämna jobbtelefonen och datorn hemma. Mamma och övriga som tenderar att vara bekymrade över mitt liv och leverne kan med andra ord nå mig på min privata telefon under veckan.

Ps: Vi har Europeiskt sjukförsäkringskort, samt heltäckande försäkringar på bilen. Om du tillhör en utvald och lycklig skara kanske du får ett vykort på posten...

Inga kommentarer: