onsdag, september 01, 2010

Sveavägssossarna glömde en del

Igår debatterade jag landsbygdsfrågor på SVT Värmlandsnytt, så fort det finns på webben ska jag lägga ut det här. Strax utanför studion stötte jag ihop med en av mina motkombatanter, Mikael Dahlqvist (s), kommunalråd i Hagfors. Han passade på att försöka räcka över Socialdemokraternas så kallade rapport "Landsbygdscenterns utveckling till Stureplanscentern" till en av journalisterna på Svt, som dock lät bli att ta emot den.

Om jag vore Dahlqvist skulle jag istället fokusera på att se över mitt eget hus. Landsbygdsperspektivet saknas nämligen helt i de rödgrönas valmanifest. En snabbkoll visar att ett par (oviktiga?) ord helt saknas i valmanifestet, eller vad sägs om:

  • Landsbygd
  • Varg
  • Bredband
  • Kilometerskatt
  • Tillväxt
  • Företagsamhet
  • Regioner

1 kommentar:

Rickard sa...

Tror nog att de är högerblocket som glömt bort småstäderna.

Att konkurrensutsätta apotek och annat tror du kommer gynna småstäder som Hagfors? De kan inte bli så att Apoteken blir utkonkurrerat av de bensinmackarna som finns där? Vart ska då Agda 80 år vända sig om hon vill ha något annat än Alvedon?

Konkurrens är skitbra för småkommuner!

Vad de gäller bredband och järnväg till Hagfors knappast bli lättare med att sänka skatten..