torsdag, mars 06, 2008

Sålt smöret och tappat medlemmarna

Dagens första fundering. Jag har klippt mig, det blev skitsnyggt. Ända tills jag tvättade håret och försökte fixa den där snygga frillan själv. Nu ser jag i stället ut som att jag har sålt smöret och tappat hälften av mitt hår.

Dagens andra fundering. Hur mycket kan man blunda för verkligheten innan man kommer till någon form av insikt. LO förlorar 130 000 medlemmar totalt, Hotell och Restaurangfacket förlorade nästan en femtedel av sina medlemmar.

Det finns mängder av olika svar på varför det går åt skogen. De flesta har något med regeringen att göra. Det finns egentligen bara en vettig slutsats att göra:

-Vi gör uppenbarligen något fel, någonting som gör att människor hellre sparar ett par hundralappar i månaden än är med i facket. Om de inte förstår vitsen med vår verksamhet så får vi bli ett par pinn-hål bättre helt enkelt.

Men det är det ingen som har sagt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det beror på att männisor idag tar sina rättigheter på jobbet för givna och inte ser sambanden löneförhöjning-kollektivavtal-facket.

Inget annat. Alls.