söndag, juli 10, 2005

Almedalen 2005

Japp, som alla andra var jag där... Varmt, svettigt, intensivt, vackert, flådigt, upphaussat, och framförallt intressant.
Vi ägnade dagarna åt att äta glass, dricka vatten och gå på så många seminarier som möjligt, när den ljusa visbynatten gjorde sitt intåg var jag som utsliten som en tax på långpromenad. Det är då den verkligt verksamheten börjar, att hälsa på flest viktiga personer blir till en sport där endast den mest slipade kan vinna. Jag vann inte, jag gick hem och sov istället.


Man måste vara på ett särskilt humör för att orka med en Lobbyverksamhet i klass med Almedalen. Fredrick Federley börjar mer och mer bli sin egen PR-expert och flängde mellan viktiga seminarier, vassa debatter och tuffa människor. Det är en konst att frottera sig med eliten, tyvärr tror jag inte att jag behärskar den. Definitivt inte med samma fulländning som FF.

Veckans höjdare: Almegas seminarium om vårdens framtid, Mauds tal i Almedalen, vädret.

Veckans stolpskott: SSU:s paroll; Trygg därför fri. Skanskas seminarium om BOT-metoden, Leionborgs tal.

Inga kommentarer: