lördag, juni 24, 2006

På bäversafari

Det har varit bloggtystnad alldeles för länge, först på grund av att det varit för mycket att göra, sedan på grund av att jag har haft semester. Nu börjar jag dock återhämta mig, häromdagen åkte jag in till metropolen Karlstad och inhandlade en ny mobil.

I torsdags höll jag på att bli skogstokig av mitt passiva leverne, det passade därför bra att min minst lika passiva vän Emma ringde och jagade ut mig. Vi begav oss ut på bäversafari....

Emma mötte mig på fyrhjulingen, jag fick den stora äran att köra (givetvis hade vi hjälm på)

Vi begav oss till Örtjärn, där vi hört ryktas att Mauds berömda bäver skulle finnas.

Vi hittade mängder av spår efter bävern, men närmare än såhär kom vi egentligen inte. Efter en promenad rakt in i ingenstans hittade vi däremot spår av mänskliga bävrar.














Om ni ska åka på semester, ta er en tur till värmland. Till och med en mobilkamera kan fånga hur fanstastiskt vackert det är.













Nu ska jag återgå till mitt semesterliv, Johan Norbergs nya bok i hängmattan och lite fotboll i eftermiddag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hörredu du...att du är passiv är väl en sak men dra inte in mig i det hela ;) Jag är ju hur aktiv som helst nästan jämt! Bland annat så kliar jag mig aktivt på alla knottbett. Min mage (?!) är helt söndergnagd trots tre klädeslager...
Ha det kalas
/Emma

Annie sa...

Vackert - hoppas du har det skönt på semstern!