fredag, december 21, 2007

Hemma i Värmland

Idag var det trevligt att åka tåg. Visserligen var det överbelamrat med människor, men stämningen var ovanligt god, kanske har människor högre toleransnivå närmare jul. När vi rullade ut från Stockholms central sken solen, längre västerut var vädret sämre, men i gengäld var träden täckta av ett tjockt lager rimfrost. Närmare julkänsla än så har jag inte kommit i år. Tåget var i tid och jag lyckades till och med inhandla en lussebulle och en kopp kaffe. Dagar som denna är jag beredd att ta tillbaka mina tidigare utbrott över SJ.

Hemma i Västra Ämtervik är det mesta sig likt, minus katten Åke som nu jagar i de sälla jaktmarkerna och vår granne Gösta som tyvärr gick bort för några veckor sedan. Senaste skvallret gäller den lokala restaurangen, som tydligen drivs av nya människor (utbölingar till på köpet).

Jag har inhyst mig i mammas lillstuga med vedspis, och ställt in mig på att lägga så få strån i kors som möjligt de kommande veckorna... Eftersom jag är helt värdelös på att skicka vykort (alternativt väldigt medveten och klimatsmart) passar jag på att önska vänner, ovänner, bekanta och obekanta en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Inga kommentarer: