söndag, januari 20, 2008

Solen skiner

Jag trodde faktiskt att solen hade gått i pension, den har varit skrämmande osynlig de sista veckorna. I dag möttes jag dock av ett strålande ljus när jag kravlade mig ur sängen. Stärkt av ny energi gav jag mig ut på årets första joggingtur, energinivån var inte riktigt lika hög när jag kom hem, men det vägdes upp av den fantastiska hurtighetskänslan som alltid infinner sig när man svettat sig runt löpspåret.

Även om solen skiner finns mörka saker att fundera över denna dag, i morgon är det sex år sedan Fadime Sahindal mördades av sin far. Idag, klockan 14:00, hålls en minnesmanifestation på Sergels torg. Om du har vägarna förbi, stanna till ett par minuter på plattan och reflektera över de mörka fläckar av ofrihet som fortfarande finns i soliga Sverige.

Inga kommentarer: