lördag, april 30, 2005

När bara en kopp kaffe hjälper.

Vissa dagar önskar man att man dragit täcket över huvudet och aldrig skådat gryningens ljus. Jag hade en sån dag i fredags...

Inte ont anande slog jag upp mina gröna ögon, släpade mig upp ur sängen och hämtade tidningen, bara för att konstatera att den lokale sverigedemokraten hade valt att just denna morgon angripa mig i en debattartikel. Inte kul, men jag överlever, tänkte jag och borstade tänderna.

Jag hann äta frukost innan telefonen började ringa. En folder om sexualpolitik som jag delat ut på en skola ett par dagar tidigare hade tydligen upprört ett gäng högstadieelever så till den milda grad att de kontaktat media. Efter att ha försvarat och förklarat gick jag ut till min bil -parkeringsböter!

Väl på jobbet kom nästa uppgift, att ringa till chefen och förklara vad som förmodligen skulle stå i tidningen. Roligare har jag haft.

Klockan ett började dagen återgå till sin normala rytm och jag kollade för första gången denna dag i kalendern. "13.00 Möte med kommunchefen" lyste mot mig... Mötet var i min hemkommun 7 mil norr om var jag befann mig.

Vissa dagar är kaffe det enda som hjälper.

Inga kommentarer: