måndag, januari 16, 2006

Idag har jag pekat finger i riksdagens första kammare

Alliansen anordnar något som kallas Rosenbadsakademin, syftet är att förbereda de anställda på riksdagskanslierna för uppgiften att inta regeringskansliet. Ett nobelt syfte, dock mycket sömnigt.

När jag har tråkigt blir jag en aning obscen, därför kunde jag inte hålla mig, utan livade upp mitt humör genom att peka finger åt en kollega på riksdagskansliet. Undrar hur många som gjort det - pekat finger i riksdagens första kammare, alltså.

En annan stor behållning av eftermiddagen var Karin Lindell, generaldirektör för konsumentverket. En kvinna som fullkomligt sket i vem hon trampade på tårna. Kanske har det något att göra med att konsumentverket precis blivit deporterat till mitt kära Värmland.

Talaren innan Karin, Christine Annemalm från Ekonomistyrningsverket, passade på att göra reklam för verkets hemsida: www.esv.se Något som Karin replikerade såhär:

"Jag tänker inte göra reklam för vår webb, den är tillräcklig välbesökt ändå."

Hon fortsatte med sin vassa ironi och påpekade att det är svårt att göra verksamhetsplaneringen innan jullovet om man får regeringsbrevet den 29 december...

Aj lajk människor som säger vad de tycker, även om arbetsgivaren råkar vara regeringen.

Inga kommentarer: