onsdag, oktober 03, 2007

Förkrossande seger för centerpartiet

Sporrad av de enorma framgångarna i Lidingöloppet anmälde jag mig tillsammans med Andreas och Per på jobbet till riksdagsmästerskapet i löpning. Denna årliga tävling avgörs i tre klasser och i lagtävling räknar man den sammanlagda tiden.

Kort sagt kan man säga att segern är centerpartiets - i alla klasser. Inte på grund av vår totala överlägsenhet utan på grund av de andra partiernas slapphet. Vi vann nämligen på walk-over eftersom loppet bara hade tre anmälda, jag, Per och Andreas.

I ett försök att jaga upp de andra på banan skickade jag ett mail till samtliga ledamöter och kanslier med en inbjudan om att åtmindstone tävla om silvermedaljen. Reaktionerna blev minst sagt blandade. En socialdemokrat skällde ut mig efter noter och en folkpartist skickade ett spydigt mail som inte ska återberättas. Antalet anmälningar från andra partier förblev dock noll och loppet ställdes in.

Inga kommentarer: