torsdag, februari 07, 2008

Folk till Fores

Idag har tankesmedjan, som kom till på Centerparties initativ, presenterat sitt vetenskapliga råd. Listan är diger och innehåller ekonomer, tekniker, genusvetare och mycket annat. Säkerligen är den till och med mer imponerande än vad jag förstår. För dig som är nyfiken så hittar du alla namn på Fores hemsida.

Det hela började egentligen som en ganska vild idé ”- en tankesmedja vore väl toppen?!” Jag kan nästan höra hur geniknölarna gnuggades. Jag var skeptiskt till idén från början, det kändes som att det mesta i tankesmedjevärlden redan var gjort.

Jag har börjat tänka om. Sten efter sten läggs till det Ådahlska bygget och sakta men säkert börjar det likna något. Den svenska politiska debatten behöver fler vinklar och vrår, det behövs nya perspektiv, i synnerhet om desssa fokuserar på miljö, jämställdhet och välfärd.

Nu ska jag sätta mig på bussen och återvända till Hudik efter ett par dagar i Bollnäs. I morgon ska jag skriva och redigera i HT utan att ha den mycket tålmodige Anders Eklund vid min sida. Ni som har koll på hur datorer brukar reagera i min närvaro förstår säkert att man kan bli en smula nervös.

Inga kommentarer: