måndag, oktober 13, 2008

Små och stora bedrifter

I mitt huvud är klockan nu fem på morgonen, men i staden som aldrig sover är den bara 23:00. Jag sitter i min lägenhet, strax söder om FN-skrapan. Från balkongen ser man East river, och diverse sjukt höga hus.

I morgon börjar det på riktigt, men idag har också varit en bra dag. Jag har lyckats med fyra stora bedrifter:

1. Att missa flyget från Heatrow, trots att jag var på plats 58 minuter innan avgång. 60 minuter var regeln, och sånt tummar man inte med minsann.

2. Att stå i den vanliga svensson-kön vid visakontrollen. Det tog nästan en timme, väl framme upplyste den vänlige polisen mig att jag har diplomatvisa och hade kunnat smita förbi alla i kön. Kul. Det är typ en gång i livet man har chans att känna sig som en hot-shot, jag tog den inte. Well, there’s a first time for everyone, sa den medkännande mannen i luckan.

3. Att få flygstolen bredvid en arkitekt, vars byrå tydligen har renoverat Generalsekreterarens rum. En mycket trevlig man, som också har lärt mig att den nya arkitekturen skapas i… Albanien.

4. Att göra inbrott i min egen lägenhet. Trött och hungrig gick jag ut för att inhandla lite proviant. Döm om min förvåning när min nyckel inte längre passar i dörren när jag kommer tillbaks. Tack vare två snälla tjejer i lägenheten bredvid kunde jag göra inbrott i min lya, via deras balkong. Fortfarande oklart varför nyckeln inte passar.

Men det blir ett projekt för morgondagen. Nu ska jag sova.

4 kommentarer:

Stina sa...

Vad är det du ska göra och när kommer du tillbaka?

/Stina

Stefan Lundkvist sa...

Haha, du ska väl hem också? Du får ta igne chanserna du missade där kanske :)

Anonym sa...

Skönt att höra att du kom fram! Och vad var det jag sa, du kunde va lite hotshot att gå före men du gjorde det inte!;-) Du får prova det när du åker hem.
Föresten, jag ska kanske provrida två Islänningar på Söndag!!!:D
Tack för paketet!
Kramar!

Anonym sa...

Skönt att vara framme i alla fall, vah! Hoppas du fixat nyckeln tills vi kommer...
Det ska bli kul att träffas i sta´n som aldrig sover. Hoppas du kan sova, dock.
Pappa hälsar,
Margaretha