torsdag, februari 16, 2006

Hur luktar partierna?

En diskussion med min kombo i morse föranleder till denna blogg. Jag putsade mina skor (OBS! Händer inte ofta...) kom då på att skokräm luktar gott.

m- Skokräm luktar gott!

x- Va?

m- Ja, det är en trevlig lukt på något sätt...

x- Du kanske förknippar något särskilt med lukten?

m- Hmm, ja skoputsning kanske...

x- Jag tycker att avgasångor från skotrar luktar gott!

m- du är ju knäpp!

x- men du, vilken lukt tror du att man förknippar med olika partier?

Detta var morgonens intelligenta tankeställare... Här kommer mina förslag:

Vänsterpartiet: Sprayfärg
Socialdemokraterna: Insutten maktkorridor
Miljöpartiet: Vitlök
Centerpartiet: Som en sommaräng
Folkpartiet: Dammig skolsal
Kristdemokraterna: Församlingshem
Moderaterna: Dyrt rakvatten

5 kommentarer:

Anonym sa...

Va bra att du lärt dig putsa skorna då sliper jag gör det åt dig när ja kommer på besök

Anders Dahlberg sa...

hehe faktiskt håller med dig helt :-D

Lars sa...

Hej Marie,

Ibland står hjärnkontoret helt stilla. Vad tusan är en KOMBO?

/Lars

Marie sa...

Tjoho Lars!
En kombo är en kombination av en kompis och sambo.

Erik Hultgren sa...

Ursäkta oss okunniga, med hur luktar vattnet i en bäverdamm?