lördag, april 22, 2006

Reklam är fantastiskt!

Beckers har en annons i kulturdelen på dagens Svenska Dagbladet. Annonsen är ett helt uppslag. Den vänstra sidan är rosa, med texten "pojke", den högra sidan är ljusblå med texten "flicka". I underkant kan läsa följande text:

Är skirande rosa någonsin maniligt? Rimmar sprakande neongult med sober elegans? Kan den mörka nyansen lätta upp ett tugnt sinne? Är grönt alltid skönt, rött sött och blått flott? Någonting händer när du bryter konventioner och utmanar kulörernas inneboende signaler. Oväntade effekter skapas, nya möjligheter växer fram. Prova gärna själv. Vi har färg i tusentals kulörer och nyanser, som ger ditt hus, ditt rum, eller bara en liten kökspall nytt liv. Dags för en förändring?

Fanstastiskt! Jag springer och köper färg från Beckers med en gång. Äntligen någon som utmanar konventioner.

2 kommentarer:

Marie sa...

Jo tack jag vet, jag har blått på mig ibland också. Men min poäng är att man kan se saker i ett större perspektiv.

Magnus Persson sa...

Killar må ha burit rosa länge, men jag tycker nog det bara är vissa grupper av killar som gjort det. Och då är det oftast i form av en rosa skjorta och inget annat. Tycker Beckers verkar vilja vara få uppmärksamhet med sin annonskampanj, och det förtjänar de säkert (har tyvärr inte sett den själv).