tisdag, november 06, 2007

Sahlin och Larsson säger sanningar

Jag har skrivit minst tre opublicerade inlägg om Schenström, statsekreterarna, skattebrotten och resten av soppan. Samtliga har refuserats av min egen privata censurbyrå. Vad skriver man egentligen? Att det är fel att fuska, att det var länge sen, att man blir trött och less, eller att hetsjakten har nått nya höjder. Jag vet inte, därför struntade jag i att uttala mig.

Nu är det dock andra som har tagit bladet från munnen. Mona Sahlin frågar sig "om det finns en kultur inom moderaterna där man ogillar skatter och därför tar sig friheter att bryta mot reglerna." I nästa andetag erkänner hon att hon själv anlitat svart dagmamma. När vi ändå talar om den allmänna moralen så har nog knappast någon svensk glömt bort när Toblerone blev chokladen på allas läppar.

Kalle Larsson (v) har också bestämt sig för att ryta ifrån. Kalle föreslår därför en delegation mot skattebrott. - Det är ett hyckleri av stora mått, det regeringen håller på med, menar Kalle. På tal om hyckleri.... Hur var det nu när vänsterpartiets partiledare bytte namn från Gudrun till Lars. Visserligen har jag minne som en guldfisk, men var inte skatteverket inblandat på något sätt.

Kanske finns det fler än jag som borde veta när man ska hålla tyst.

Inga kommentarer: