tisdag, augusti 24, 2010

Värmlands mest företagarvänliga kandidat

Idag har organisationen Företagarna i Värmland presenterat resultatet av den enkät som genomfördes bland samtliga riksdagskandidater, det är jättekul att jag hittade mitt namn högst upp på listan med fem stjärnor. Hela listan hittar du här.

Valrörelsen hittils har liknat årsmötet i föreningen "pojkar-med-gulbyxor", miljarder har strötts på miljarder tills man inte riktigt längre vet skillnaden mellan miljoner och miljarder. Jag räknade en gång ut att en miljon sekunder är 12 dygn, en miljard sekunder är 32 år...

Min poäng är att någon måste skapa alla dessa pengar och då krävs att vi har starka och livskraftiga företag som vill anställa fler. Därför är jag också beredd att prioritera företagarfrågorna hårt, men också att lyssna på företagarna själva. För så länge pojken med gulbyxorna är en saga och så länge det är förbjudet med sedelpressar i källaren så är den största källan till finansiering av välfärden skatt på arbete och företagande. Och då krävs att människor vill och kan driva företag.

Inga kommentarer: